22 sierpnia 2015

Pikantny zielony kuskus z grillowaną piersią z kurczaka.

          Kontynuując zdrowy wątek chciałam zaproponować bardzo pożywny, a przy tym smaczny obiad. 
Oczywiście polecam nie tylko dla osób dbających o dietę, ponieważ smakowało całej mojej rodzinie i mam nadzieje że tak samo mocno zasmakuje Wam. Inspirowałam się przepisem ze strony Lunchoteka (www.lunchoteka.com), gdzie na prawdę polecam przy okazji wpaść :) 

Przyznam się, że wcześniej nie przepadałam za kuskusem, ale ponieważ ubóstwiam wszystko co pikantne i wyraziste w smaku, ten zapadł mi w pamięć i wylądował w przepiśniku. 

Więc co sprawiło, że ten kuskus stał się taki wyjątkowy? 
Nie mdłe, nie tłuste, ale przepyszne Pesto z rukoli, które przygotowane w większej ilości można potem wykorzystać chociażby jako pyszną pastę do kanapki. 





Pesto z rukoli:
- orzechy włoskie 3 łyżki (wcześniej podprażone na patelni)

- słonecznik  3 łyżki  (wcześniej podprażone na patelni)
- rukola (1 op)
- olej z pestek arbuza/ lniany 2 łyżki
- sól 
- pieprz
- suszona żurawina 
- ser twardy (nie koniecznie parmezan) 100g
- sok z cytryny 2 łyżki
- czosnek 3 ząbki

Wszystkie składniki z wyjątkiem żurawiny zblendować aż do otrzymania pasty, nie musi być zupełnie miałka. Wymieszać z suszoną żurawiną.


Kurczak grillowany:
- polędwiczki z kurczaka (ja użyłam 500 g)
- garam masala 
- papryka ostra 
- kurkuma 
- imbir 
- sól 
- olej sezamowy

Kurczaka wymieszać z przyprawami i olejem w proporcjach wg wielkości porcji kurczaka. 
Odstawić na pół godziny. Następnie smażyć na patelni grillowej, lub w piekarniku zapiec 30 min w 180 stopniach. 

Reszta dania: 
- kasza kuskus - 1 szklanka
- fasola zielona 
- łyżka masła 
- ostra papryka 
- sól
- filety z pomarańczy

Kuskus zalać wrzątkiem nad poziom kaszy, odstawić aż do wchłonięcia całej wody. Następnie wymieszać z pesto z rukoli. 

Fasolę ugotować do miękkości, wymieszać z masłem i przyprawami. 

Filety z pomarańczy: nie ma się tu czego bać. Najprostszym sposobem na otrzymanie filetów jest odkrojenie dwóch końców z pomarańczy tak by ułożyć pionowo pomarańczę, przez co się nie przesuwa. Następnie nożem odciąć resztę skóry naokoło, a na koniec wyciąć ostrym nożem fileciki, pozostawiając białą błonkę (tak jak jest to pokazane tutaj: http://kuchnialidla.pl/product/filetowanie-pomaranczy).

Podanie:  Kaszę ułożyć na talerzu, poukładać na niej plastry z pomarańczy, następnie obok ułożyć mięso i fasolę.


 Smacznego! :)

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz