3 kwietnia 2015

Mazurek kruchy, morelowy z chrupiącą bezą

Jest to przyznaję, mała ściąga pomysłu z Kwestii Smaku, ale jednak na szczęścia ma swoją nutkę ode mnie ^^ 
Pierwszy z mazurków które chce Wam zaprezentować, może któryś z nich pojawi się też na Waszym stole w przyszłym roku? 





Przepis na kruche ciasto wzięłam z książki Lidla i jestem bardzo zadowolona z tej próby :) 

Składniki: 
- 300 g mąki 
- 100 g masła
- 0,5 szkl cukru pudru 
- 2 żółtka 

Wszystkie składniki szybko zagnieść i odłożyć do lodówki przed wałkowaniem na minimum godzinę. Pieczemy przez ok 15 min w 180 stopniach. 






Na wierzch: 
- dżem morelowy 
- 2 białka jaj
- 100 g cukru 
- czubata łyżka mąki ziemniaczanej
- łyżka soku z cytryny


Upieczone ciasto posmarować cienką warstwą dżemu. Białka ubić na sztywno, a następnie łyżka po łyżce ubijać z cukrem aż do praktycznie całkowicie rozpuszczonego cukru (trochę to trwa, więc uzbroić się w cierpliwość). Na koniec wymieszać szybko z mąką i cytryną. Przełożyć do rękawa i nakładać w dowolny sposób na dżem. Zapiec w 180 stopniach przez kolejne 15 minut. Ja używałam opcji góra dół. Beza wyszła chrupiąca w środku. 




A tu mała zapowiedź jutrzejszego mazurka .. :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz