5 czerwca 2012

Moje najulubieńsze i najprostsze :)

Moje ukochane ciasto - Czekoladowe, które zawsze wychodzi i świetnie smakuje, a do tego jak prosto się je przygotowuje. 
Robiłam je już chyba w milionach odsłon, były proste ciasta posypane cukrem pudrem, babeczki, babki.
Uwaga nie zdziwcie się sposobem łączenia składników no i ich samych .. nie bójcie się przede wszystkim octu:)   A do tego jego zaletą są proste składniki, nie używamy też jajek. 
Smacznego. 



Najśmieszniejsze zdjęcie z mojej kolekcji - a na dodatek ciekawostka: To ciasto  robiłam podwójnie jednego dnia i za każdym razem wyglądało w taki właśnie sposób ;)

Moje ciasto czekoladowe, z czekoladowym kremem, o którym powiem wam więcej jak tylko znajdę troszkę czasu i czekoladową posypką.. 


Przepis:

  • 3 filiżanki mąki pszennej
  • 2 filiżanki cukru*
  • 1/2 filiżanki ciemnego kakao
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 filiżanki gorącej wody
  • 3/4 filiżanki oleju
  • 2 łyżki octu
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej (granulek)
  • aromat waniliowy

Do środka lub na wierzch: cukier, bakalie, polecam owoce z kompotu, lub śliwki :)

W misce wymieszać wszystkie suche składniki. W drugiej połączyć wodę, kawę, olej, ocet i aromat waniliowy. Połączyć oba rodzaje składników. Ciasto wyłożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia**, na wierzchu rozłożyć owoce, posypać grubym cukrem. Piec ok. 40 minut (lub nieco dłużej, aż patyczek włożony do ciasta będzie czysty) w 180 st. C



Silikonowa forma - zdecydowanie genialny sposób na dobre ciasto, a do tego dobrze wyrośnięte <3


Przepis znalazłam http://kulinarnespotkania.blogspot.com/, ja go często modyfikowałam, ale ten podstawowy jest genialny sam w sobie. 




2 komentarze:

  1. super! zawsze boje się o ciasto gdzie w przepisie jest soda lub ocet ale jesteś żywym dowodem na to że ciasta wychodzą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy7/07/2012

    Uwielbiam to ciasto bo robi się je super szybko <3

    OdpowiedzUsuń