14 sierpnia 2012

Sałatka wakacyjna w wersji wiosennej.

Dzisiaj mam dla was konkursową sałatkę. Co prawda samo przygotowywanie jej nie było z nastawieniem na    konkurs, ale jak wiadomo nigdy nie wiadomo co i jak się wydarzy. Hmm no i jak to ja zazwyczaj, na ostatnią chwilę. Ale jestem. 
Przed wami Moja sałatka do frytek na pyszny piątkowy obiad lub wegetariański specjał a do tego bardzo sycący ;)





Składniki: 
  •   Czerwona cebula 2szt
  •  Pomidory (średniej wielkości) 5szt
  • Pietruszka 
  •  Jajka 4szt 
  • Rukola 1opak.
  •  Seler naciowy 3 łodygi
  •  sos vinegret



Przepis: 
Jajka ugotować na twardo, w tym czasie pokroić na cienkie paseczki seler naciowy, pomidory w kostkę lub łódeczki, pietruszkę drobno posiekać (dodaje ona niesamowitego aromatu i smaku naszej sałatce dlatego warto o niej pamiętać), rukole płuczemy i osuszamy na sitku, ale pamiętamy o tym by dodać ją jako ostatnią, ponieważ jak każda sałata, traci swój kształt pod wpływem ciężaru reszty składników i sosu. 
Cebule siekamy na talarki i dodajemy do sałatki. 
Jajka kroje w kostkę. Mieszam wszystkie składniki, polewam sosem i gotowe :)

Sos winegret: 
Ja używam tylko jednego wyjątkowego przepisu z Kwestii Smaku. Bardzo polecam! 


1 łyżka soku z cytryny 4 łyżki oliwy z oliwek lub oleju szczypta soli morskiej świeżo zmielony czarny pieprz 1 łyżeczka musztardy (dowolnie)


Do miseczki wlać sok z cytryny, dodać sól. Wymieszać aż sól się rozpuści. Dolać oliwę, mieszać aż składniki się połączą. Doprawić świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Jeśli przygotowujemy sos z musztardą, należy ją wymieszać z solą i sokiem z cytryny, następnie wlać olej.











2 komentarze:

  1. podoba mi się ten przepis i wypróbuje, jakiś zamiennik za seler naciowy, ew. gdzie kupilaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie wiem czym mogłabyś zamienić, ale ja go widziałam w Biedronce, Chacie Polskiej, a sama kupiłam w Carrefour.

      Usuń